El tinent d’alcalde Sergi Talamonte i el regidor Joan Ramon Castro van participar ahir en la reunió telemàtica de la Taula de Mobilitat de la UdL per debatre i desenvolupar el pla elaborat per la universitat, que aposta per potenciar la bicicleta, els desplaçaments a peu i el transport públic

La Paeria col·labora amb la Universitat de Lleida (UdL) per a la millora de la mobilitat a la ciutat, mitjançant el desenvolupament del Pla de Mobilitat de la UdL, aprovat el passat mes de febrer pel Consell de Govern de la universitat, i que inclou mesures per desenvolupar un model més sostenible en els desplaçaments urbans, en la mateixa línia del que proposa el govern municipal.

Ahir es va celebrar una reunió telemàtica de la Taula de Mobilitat de la UdL, a la qual van assistir en representació de l’Ajuntament el tercer tinent d’alcalde i regidor d’Habitatge i Transició Ecològica, Sergi Talamonte, i el regidor de Mobilitat, Vialitat, Trànsit i Horta, Joan Ramon Castro. Per part de la universitat hi van participar el vicerector d’Infraestructures, Narciso Pastor, i l’adjunt de Sostenibilitat, Carles Giné.

Durant la trobada es va analitzar el document, un instrument que els regidors han considerat molt interessant per promoure a Lleida una mobilitat basada en la pacificació del trànsit i un major protagonisme dels desplaçaments en bicicleta, a peu i en transport públic. La UdL, han indicat, és un agent clau en la mobilitat de Lleida, perquè el personal, professorat i alumnat dels seus campus genera un alt volum de mobilitat a la ciutat i per l’aportació que fa la universitat des del món acadèmic, amb eines com la Taula de Mobilitat.

“La Taula de Mobilitat de la UdL es presenta com un instrument útil per al conjunt de la ciutat, amb una proposta de mobilitat sostenible al voltant de la zona 30 que permetrà que Paeria i universitat treballin braç a braç” ha assenyalat el regidor d’Habitatge i Transició Ecològica, Sergi Talamonte, qui ha afegit: “Agraïm aquesta voluntat de treball conjunt amb la UdL i volem que vagi a més, perquè la ciutat necessita aquesta sinergia amb el món acadèmic per gaudir d’una mobilitat més amable, més segura i més sostenible”.

Entre les possibles línies de treball conjunt, hi ha la millora de la connectivitat dels diferents campus, amb l’acabament del carril bici de Rovira Roure, l’augment dels aparcaments per a bicicletes, modificacions semafòriques que permetin una millora de la mobilitat individual i del transport públic, així com treballar per la millora de la seguretat a les cruïlles.

L’objectiu és que al setembre, un cop revisat aquest pla, es puguin començar a implantar mesures efectives de cara al nou curs acadèmic.

[ff id="3"]