Reading Time: 3 minutes

El grup municipal no donarà suport a la pròrroga del contracte del servei d’autobusos urbans, perquè “no resol els problemes estructurals de mobilitat que pateix la ciutat”

El grup municipal de Junts a la Paeria ha alertat que el col·lapse d’aparcaments i la insuficiència del servei d’autobusos viscuts aquest cap de setmana a Lleida posen de manifest el fracàs del model de mobilitat actual i la necessitat urgent d’un canvi d’enfocament. En aquest context, Junts ha anunciat que no donarà suport a la pròrroga del contracte del servei d’autobusos urbans, que es votarà aquest dia 23, perquè considera que no resol els problemes estructurals de mobilitat que pateix la ciutat.

La portaveu del grup municipal, Violant Cervera, ha remarcat que “els fets d’aquest cap de setmana són una prova clara que Lleida té un problema greu de mobilitat i d’aparcaments, especialment quan actua com a capital comercial, de serveis i d’oci d’una àrea d’influència de prop de 450.000 persones”. Segons Cervera, “continuar prorrogant el contracte d’autobusos sense introduir millores reals és perpetuar el problema”.

Una pròrroga que no resol els problemes

Junts considera que la pròrroga que es portarà a votació manté un servei insuficient, sense abordar qüestions clau com l’augment de freqüències, la millora del servei els caps de setmana o una estratègia clara per reduir la dependència del vehicle privat en un context de saturació d’aparcaments.

“El govern torna a optar per una solució provisional que ja fa temps que ha deixat de ser-ho”, ha afirmat Cervera, que ha insistit que “Lleida no pot gestionar la mobilitat com si fos una ciutat petita, quan cada cap de setmana rep milers de desplaçaments de persones que venen a comprar, a menjar o a gaudir de l’oci”.

Propostes concretes de Junts

Tot i no donar suport a la pròrroga, el grup municipal de Junts ha presentat propostes concretes per millorar el servei mentre no s’aprovi un nou contracte d’autobusos, entre les quals destaquen:

  • Ampliar les freqüències en línies especialment tensionades els dies laborables:
    • L2, L7 i L20, amb dos autobusos més.
    • L5 i L6, amb un autobús més.
    • Millora de les freqüències de l’L8 fins a la parada de Gualda.
    • Desdoblament de la línia L10 (Caparrella) en dues línies diferenciades.

 

  • Reforçar el servei els caps de setmana, especialment a les línies L1, L6 i L20, per donar resposta a l’alta demanda.
  • Millorar l’app Autobusos de Lleida, perquè sigui més fiable i ofereixi informació en temps real sobre horaris i temps d’espera.
  • Integrar la futura línia de Bus Nocturn amb un Bus Llançadora que connecti amb la zona d’oci nocturn de la discoteca Biloba, amb l’objectiu de millorar la seguretat i reduir l’ús del vehicle privat durant la nit.

Mobilitat, aparcaments i capitalitat

Junts subratlla que els problemes de mobilitat i d’aparcament no són puntuals, sinó estructurals, i que tenen un impacte directe en el comerç, la restauració i la vida urbana.

“La mobilitat condiciona l’activitat econòmica i la qualitat de vida, i no es pot continuar ajornant una solució de fons”, ha conclòs Cervera.

Amb tot plegat, Violant Cervera reclama que aquesta segona pròrroga no sigui una excusa per continuar retardant el nou contracte d’autobusos que necessita Lleida i insisteix que la ciutat requereix un model de mobilitat més eficient, atractiu i adaptat a la seva realitat de capital.

Comparteix!