COMISSIONS

Comissions informatives

Comissions participatives

Comissions especials

Bon Govern

TITULARS: Neus Caufapé i Sergi Grimau

Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria econòmica i la Hisenda municipal, pressupostos participatius, l’administració oberta, l’organització i el règim intern i de gestió de recursos humans.

S’hi debaten els expedients propis d’aquest àmbit i les qüestions que facin referència a les diferents empreses, instituts i patronats municipals i consells associats a les polítiques relacionades anteriorment, com l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana.

Acció i Innovació Social

 TITULARS: Neus Caufapé i Sergi Grimau

Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria dels drets de les persones, serveis socials i lluita contra la pobresa energètica, polítiques educatives, les polítiques d’ocupació, de promoció de l’esport, la igualtat, les persones amb discapacitat i de les persones migrades, infància, la joventut i gent gran, cooperació, la ciutat diversa, les polítiques de promoció de la salut i el consum, la salut pública i els drets civils. Així mateix correspon a aquesta comissió conèixer els assumptes referents a les polítiques de participació ciutadana.

També s’informarà dels afers relacionats amb la Taula Interdepartamental de les polítiques de les dones.

S’hi debatran els expedients propis d’aquest àmbit i les qüestions que facin referència a les diferents empreses, instituts, patronats, consorcis o altres ens associats a les polítiques relacionades anteriorment com els de Serveis personals, l’Oficina Municipal d’Habitatge Social, el Consorci per a la gestió del servei d’acolliment a persones sense llar, el Consell Local de la Joventut, el Centre de Recursos Juvenils, l’Institut Municipal d’Ocupació, el Consell de la formació professional, el Centre Especial de Treball, l’IES adaptat de l’Escola de Jardineria.

Aquesta comissió vetlla pel compliment del Reglament de Participació Ciutadana, a fi i efecte de garantir els processos de participació, consultes a la ciutadania i els altres mecanismes que afavoreixin la participació ciutadana.

També es debatran en aquesta comissió les qüestions que facin referència a la relació amb les organitzacions no governamentals (ONGs), etc.

 

Gestió de la Ciutat

TITULARS: Violant Cervera i David Melé

Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes de planificació, coordinació i gestió de l’hàbitat urbà i l’espai agrari, l’Agenda Urbana i la promoció del medi ambient, la sostenibilitat i la contractació pública i les concessions.

S’hi debaten els expedients propis d’aquest àmbit i les qüestions que facin referència a les diferents empreses, instituts, i consorcis, patronats municipals associats a les polítiques relacionades anteriorment, especialment l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana, la Fundació del Paisatge urbà, els assumptes relatius a la Fundació per a la Sostenibilitat Lleida 21, el Fòrum Ambiental, el Centre Municipal d’acollida d’animals i els serveis annexos, l’Agència de l’Energia de Lleida, etc.

Capital Cultural i les Oportunitats

TITULARS: Neus Caufapé i Sergi Grimau

Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria de polítiques a favor la cultura i la creativitat, la difusió del patrimoni cultural i de promoció de la cultura popular, les festes de la ciutat. Així com també conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació, gestió, promoció i projecció exterior de la ciutat, el turisme, la promoció econòmica, el comerç i l’emprenedoria.

S’hi debaten els expedients d’aquells instituts, patronats, consorcis o altres ens associats a les polítiques relacionades amb la cultura i la promoció com les del Teatre de l’Escorxador, la Fundació Pública Teatre de la Llotja de Lleida, el Consorci del Turó de la Seu Vella, l’Auditori Municipal Enric Granados, el Centre de producció teatral, com també les relatives al Museu Morera, el Centre d’Art la Panera, el Museu de l’Automoció Roda Roda, el Museu de l’Aigua, la Comissió de Festes, el Centre de Negocis i Convencions, Turisme de Lleida i les relacions amb Fira de Lleida.

Seguretat, Mobilitat, Civisme i Convivència

TITULARS: David Melé i Rosa Jové

Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria de seguretat ciutadana, la prevenció, la protecció civil, les polítiques en matèria de mobilitat i el pla de mobilitat.

Així mateix, en aquesta comissió es coneixeran els assumptes relatius al civisme, l’estratègia per a la convivència, i especialment, els treballs sobre el Pacte per al Civisme.

COMISSIÓ TERRITORIAL DE L’HORTA

Aquesta Comissió s’haurà de convocar, necessàriament i amb caràcter previ, per tractar d’aquelles qüestions que afectin a l’Horta de Lleida i que hagin de ser tractades per comissió ordinària, Junta de Govern Local o Ple. La Comissió tindrà capacitat d’encomanar informes, sol·licitar compareixences, emetre conclusions i qualsevol altra acció que es consideri oportuna, per acord dels membres de la mateixa.

En la primera reunió d’aquesta Comissió s’ha d’acordar el funcionament de la mateixa. La Comissió sempre es podrà convocar de forma extraordinària per petició d’un Grup Municipal.

Per acord dels membres de la Comissió, s’escull un/a President/a que n’haurà de ser membre. El Secretari General – o funcionari/ària en qui delegui- actuarà de Secretari/a de la Comissió. La composició en nombre de membres d’aquesta Comissió serà la mateixa que s’estableix per a les comissions ordinàries i els acords es prendran per vot ponderat. Els Grups Municipals designaran els membres de la Comissió i no es requerirà la condició d’electe per formar-ne part.

 

TAULA INTERDEPARTAMENTAL PER A LA TRANSVERSALITAT DE LES POLÍTIQUES DE LES DONES

Es crea la Taula Interdepartamental per a la transversalitat de les polítiques de les dones, que serà coordinada per la Comissionada d’Alcaldia per a les polítiques de les dones.
El nomenament de la Comissionada ho serà per decret d’Alcaldia i tindrà entre altres les següents funcions:

  • Coordinar la Taula interdepartamental per a la transversalitat de les polítiques de les dones/ o polítiques feministes i els projectes que s’hi desenvolupin.
  • Exercir la delegació de l’Alcalde en polítiques de les dones.
  • Donar suport a la regidora de polítiques feministes.

Per acord del Ple, es regularà la composició, les funcions i el règim de funcionament de la Taula Interdepartamental.

 

COMISSIÓ ESPECIAL DE LA TRANSPARÈNCIA

Aquesta Comissió tindrà la tasca específica de vetllar pel compliment de la normativa sobre transparència en els àmbits de l’acció de Govern municipal següents:

  1. L’organització institucional i l’estructura administrativa.
  2. La gestió econòmica, comptable, pressupostària i patrimonial.
  3. Les decisions i les actuacions amb una rellevància jurídica especial.
  4. La plantilla, la relació de llocs de treball i el règim retributiu.
  5. Els procediments administratius relacionats amb l’exercici de les seves competències.
  6. Els contractes i els convenis.
  7. Les convocatòries i l’atorgament de les subvencions i els ajuts públics.
  8. Els informes i els estudis.
  9. Els plans, els programes i les memòries generals.
  10. La informació estadística.
  11. La informació geogràfica.
  12. Les matèries i les actuacions la publicitat de les quals s’estableixi per norma.
  13. Qualsevol matèria d’interès públic, i les informacions que siguin demanades amb més freqüència per via de l’exercici del dret d’accés a la informació pública.

La Comissió tindrà capacitat d’encomanar informes, sol·licitar compareixences, emetre conclusions i qualsevol altra acció que es consideri oportuna, per acord dels membres de la mateixa. La Comissió sempre es podrà convocar de forma extraordinària per petició dels grups que representin 1/3 dels membres de la Corporació Municipal.

Aquesta Comissió serà presidida de forma rotatòria, cada 6 mesos, per un regidor/a que no formi part del govern municipal, a proposta del Grup Municipal corresponent i seguint l’ordre de menor a major representativitat. Arribat el cas, els membres amb dret a vot d’aquesta Comissió podran acordar la substitució del regidor/a que n’ostenti la Presidència. En aquest cas, la Presidència recauria en un regidor/a del següent Grup Municipal que pertoqués per rotació.

El Secretari General –o funcionari en qui delegui- actuarà de Secretari de la Comissió. La composició d’aquesta Comissió serà la mateixa que s’estableix per a les comissions ordinàries. Els acords es prendran per vot ponderat.
En allò no contemplat en aquest punt, s’aplicaran les normes de funcionament de les comissions ordinàries.

 

COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES

Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria dels drets de les persones, serveis socials i lluita contra la pobresa energètica, polítiques educatives, les polítiques d’ocupació, de promoció de l’esport, la igualtat, les persones amb discapacitat i de les persones migrades, infància, la joventut i gent gran, cooperació, la ciutat diversa, les polítiques de promoció de la salut i el consum, la salut pública i els drets civils. Així mateix correspon a aquesta comissió conèixer els assumptes referents a les polítiques de participació ciutadana.

També s’informarà dels afers relacionats amb la Taula Interdepartamental de les polítiques de les dones.

S’hi debatran els expedients propis d’aquest àmbit i les qüestions que facin referència a les diferents empreses, instituts, patronats, consorcis o altres ens associats a les polítiques relacionades anteriorment com els de Serveis personals, l’Oficina Municipal d’Habitatge Social, el Consorci per a la gestió del servei d’acolliment a persones sense llar, el Consell Local de la Joventut, el Centre de Recursos Juvenils, l’Institut Municipal d’Ocupació, el Consell de la formació professional, el Centre Especial de Treball, l’IES adaptat de l’Escola de Jardineria.

Aquesta comissió vetlla pel compliment del Reglament de Participació Ciutadana, a fi i efecte de garantir els processos de participació, consultes a la ciutadania i els altres mecanismes que afavoreixin la participació ciutadana.

També es debatran en aquesta comissió les qüestions que facin referència a la relació amb les organitzacions no governamentals (ONGs), etc.