Violant Cervera proposa ampliar freqüències a diversos barris, millorar l’app d’Autobusos de Lleida i integrar la futura línia de Bus Nocturn amb un Bus Llançadora a la discoteca Biloba
El Grup Municipal de Junts per Catalunya a la Paeria condicionarà el seu suport a la pròrroga de la concessió del servei d’autobusos urbans a la incorporació de millores significatives que reforcin la qualitat, la freqüència i l’eficiència del transport públic a la ciutat. Les propostes de Junts contemplen l’ampliació de freqüències a diversos barris, la millora de l’app d’Autobusos de Lleida i integrar la futura línia de Bus Nocturn amb un Bus Llançadora que connecti amb la zona d’oci nocturn de la discoteca Biloba.
La portaveu de Junts, Violant Cervera, considera imprescindible que l’Ajuntament ampliï econòmicament el contracte per garantir un increment de freqüències en aquelles línies que estan més tensionades i que actualment pateixen intervals de pas excessivament llargs i un servei insuficient.
Concretament, a la proposta de l’equip de govern, reclama reforçar aquelles línies més saturades com:
- Bordeta (L6 i L7)
- Pardinyes (L4 i L5)
- Ronda (L2 i L20)
- Mangraners (L7)
- Balàfia (L8) → Que l’extensió fins a Gualda millori les seves freqüències (parades ‘Escola St. Jordi / INS Manuel de Montsuar’ i ‘Germanetes dels Pobres’)
A més de l’augment de freqüències, Junts també proposa altres actuacions que considera prioritàries:
- Actualitzar i millorar l’app Autobusos de Lleida, fent-la més precisa, intuïtiva i fiable per tal que els usuaris disposin d’informació en temps real sobre horaris i temps d’espera.
- Integrar la futura línia de Bus Nocturn amb un Bus Llançadora que connecti amb la zona d’oci nocturn de la discoteca Biloba (tal i com Junts ja va demanar a la Paeria), amb l’objectiu de millorar la seguretat, facilitar els desplaçaments i reduir l’ús del vehicle privat durant la nit.
Violant Cervera remarca que aquestes millores responen a les demandes veïnals i són necessàries per facilitar la mobilitat quotidiana, així com avançar cap a un model de transport públic més atractiu i útil.