El diputat al Parlament de Catalunya, Ignasi Prat, ha presentat una proposta de resolució per demanar al Govern que desencalli de manera definitiva el projecte del polígon industrial de Torreblanca – Quatre Pilans abans que finalitzi el segon trimestre del 2025.

L’agricultura i l’agroindústria són la base econòmica de les Terres de Lleida, però aquest territori necessita diversificar i potenciar la seva capacitat industrial per poder assegurar un creixement econòmic sostenible i de progrés que permeti retenir talent i atreure inversió. Això, segons el diputat de Junts, Ignasi Prat, pot ser una realitat amb la creació del polígon industrial Torreblanca – Quatre Pilans ubicat a la ciutat de Lleida.

“Un punt estratègic i de referència per la indústria sostenible a Catalunya, per la reindustrialització de les Terres de Lleida i un generador d’entre 6.000 i 12.000 llocs de treball”, ha dit Ignasi Prat.

El passat mes d’octubre, la diputada al Parlament de Catalunya i regidora a la Paeria de Lleida, Rosa Jové, també va demanar al Govern, via preguntes parlamentàries, en quin estat es trobava la tramitació del Pla Director Urbanístic (PDU) del polígon industrial de Torreblanca-Quatre Pilans, paralitzat des de desembre de 2023. Jové refermava l’aposta de Junts per “seguir impulsant un dels polígons industrials i logístics més grans de Catalunya, un projecte vital per al desenvolupament, tant de la ciutat com de tot el territori de Lleida”. 

En aquest context, Ignasi Prat i la portaveu de Junts a la Paeria, Violant Cervera, s’han reunit amb Rafel Oncins, director del Departament d’RSE de SUPSA Supermercats Pujol i membre del Fòrum Secore, a les instal·lacions de l’empresa lleidatana al polígon del Segre. Durant la trobada, Cervera ha remarcat que el desenvolupament de Torreblanca-Quatre Pilans “permetrà que empreses lleidatanes com SUPSA puguin créixer i desenvolupar-se amb més espai industrial a la ciutat”.

“Amb el nou polígon també podrem oferir millors oportunitats formatives i laborals per revertir la fuga de talent i, alhora, nodrir la resta de polígons del territori amb els serveis de les empreses que s’hi instal·lin”

Davant d’aquesta oportunitat, el diputat de Junts Ignasi Prat ha registrat també una bateria de preguntes en relació amb el projecte de polígon industrial de Torreblanca – Quatre Pilans de Lleida i als reiterats endarreriments que està patint: 

  1. En quin estat es troba la tramitació del Pla Director Urbanístic (POU) del polígon industrial de Torreblanca-Quatre Pilans?
  2. Quan està previst que la Comissió de Territori de Catalunya aprovi definitivament aquest POU?
  3. La Generalitat té previst compartir la governança del futur polígon de Torreblanca-Quatre Pilans amb l’Ajuntament de Lleida?
  4. En quin estat es troba el desenvolupament de l’estació ferroviària intermodal per a mercaderies del Polígon Torreblanca-Quatre Pilans?
  5. El gener de 2024, l’lncasol va concedir una pròrroga de 6 mesos, fins al 17 d’agost, a l’adjudicatari de la redacció de l’estudi de mobilitat generada, la simulació de trànsit i el redimensionament dels accessos al POU de Torreblanca. En quin estat es troba la redacció de l’estudi de mobilitat?
  6. Hi ha un informe d’Adif per la connexió de l’estació intermodal del Pla Director Urbanístic d’Activitat Econòmica (PDUAE) de la Plana de Lleida amb la RFIG (Red Ferroviaria de lnterés General) emès el febrer del 2023 amb resultat desfavorable. S’han solucionat les deficiències recollides a l’informe?
  7. S’ha sol·licitat a Adif la connexió de l’estació intermodal del PDUAE a RFIG?
  8. El Departament de Territori ha rebut l’informe de la Direcció General de Carreteres del Ministerio de Transportes Mobilidad Sostenible espanyol referent a la connexió N-240 amb e! polígon PDUAE de la Plana de Lleida? 
Comparteix!